opakujemy Twoją markę
raf_studio / oferta / projektowanie opakowań i etykiet
Jesteśmy agencją graficzną. Wyspecjalizowaliśmy się w projektowaniu opakowań. Mieścimy się w Bydgoszczy, ale pracujemy dla klientów z całej Polski. Stawiamy na jakość, dobry design, wiedzę i doświadczenie. Zobacz nasze portfolio opakowań.
Jak możemy pomóc.
Zobacz poniżej, jaki zakres usług oferujemy w projektowaniu opakowań i etykiet. Zachęcamy do umówienia się z nami na niezobowiązującą rozmowę, podczas której możemy porozmawiać o ewentualnej współpracy.
▪️ Projekt nowego opakowanie - uruchamiasz nowy biznes lub wprowadzasz nowy produkt i potrzebujesz opakowanie
▪️ Lifting opakowania - masz od dawna funkcjonujące opakowanie, ale należy już je odświeżyć.
▪️ Rozbudowa linii opakowań - masz linię opakowań i chcesz dodawać do niej kolejne produkty.
▪️ Modyfikacja opakowania - potrzebujesz zmian w swoim opakowaniu od najprostszych po zmianę grafiki.
▪️ Wykrojnik - jeżeli nie masz wykrojnika, możemy go zaprojektować dla Ciebie.
W procesie projektowania trzeba połączyć cele marketingowe z adekwatnym designem. Należy zwrócić uwagę na charakter branży danego produktu, oczekiwania konsumentów, konkurencję na półce. Trzeba użyć wiedzy, doświadczenia, a także wyobraźni. Opakowanie musi być czytelne, z uporządkowaną hierarchią informacji, z odpowiednio dobranymi środkami graficznymi i atrakcyjne dla określonej grupy docelowej.
Niezwykle ważna jest spójność pomiędzy wyglądem opakowania lub etykiety, a ceną, specyfiką branży i wartościami jakie niesie marka. Opakowanie nie może mylić konsumenta co zawiera. Przykładowo opakowania spożywcze różnią się wyraźnie od kosmetyków. Posługujemy się tu pewnym kodem graficznym wspólnym dla produktów z tej samej grupy. Jednocześnie grafika opakowania musi mieć coś, co wyróżni je spośród produktów konkurencji na tej samej półce, co nada marce jakieś cechy rozpoznawalne dla konsumentów.
Rozwijamy linię opakowań pod marką Ocelio. To artykuły spożywcze dla osób stawiających na zdrowy tryb życia, produkcji Savex Food.
Tym razem ciekawa alternatywa dla chipsów ziemniaczanych: chipsy z soczewicy, ciecierzycy oraz owsa z różnymi dodatkami.
Dla marki Verde Brands stworzyliśmy nową linię etykiet kremów orzechowych. W skład linii wchodzi 5 smaków i kilka gramatur.
To przekąska bez dodatku substancji konserwujących, sztucznych barwników i aromatów, dla osób dbających o zdrową dietę. Projekt podkreśla naturalny i zdrowy charakteru produktu.
Opakowania suplementów diety wspierających płodność. Pierwszy projekt w linii Supfertil to wersja woman. Projekt dla kobiet został zaprojektowany w kolorach ciemnego filetu i różu.
Drugi projekt w linii Supfertil. Tym razem to opakowanie suplementu diety dla mężczyzn. Górna apla w wersji męskiej jest ostro wycięta, a dominujący kolor to granat.
Projektowanie dla dzieci sprawia nam szczególną frajdę. Praca głównie polegała na zaprojektowaniu kilku zwariowanych, sympatycznych postaci owoców. Mocne kolory i wyrazisty brand dopełnia całości.
Opakowania na pojedyncze ciastka w dwóch smakach - z kawałkami różnego rodzaju czekolady oraz z żurawiną i białą czekoladą. Kompozycja projektu podzielona jest na czytelny, duży brand oraz apetyczne zdjęcie.
Projekt graficzny na opakowanie grubych, olejnych pasteli. Pod brandem XXL powstały opakowania dla 12,16 i 24 sztuk wraz ze kartonami zbiorczymi typu display. Zrealizowaliśmy także wiele sesji zdjęciowych pokazujących produkt i jego twórcze użycie :). Zdjęcia powstały na użytek sklepu internetowego Pentela oraz social media.
Kolorowe i dynamiczne opakowanie na zestaw różnych przyborów plastycznych dla dzieci.
Na początku pracy zbieramy wszelkie informacje o Twoim produkcie lub o marce, a także o Twojej konkurencji.
Najczęściej pracujemy na bazie brifu lub wspólnie z Tobą ustalimy główne złożenia projektu i cele jakie ma osiągnąć.
Przed rozpoczęciem projektowania ustalamy technikę druku. Każda z nich niesie różne możliwości, ale też pewne ograniczenia, których świadomość trzeba mieć na początku. Również w tym zakresie służymy doradztwem.
Zaczynamy projektowanie. Polega ono na dobraniu odpowiednich środków graficznych dla osiągnięcia zamierzonego celu. Odpowiedni styl, adekwatna kolorystyka, krój pisma, ilustracja. Możesz tu na nas liczyć. Na tym etapie powstaje najczęściej kilka koncepcji. Projektant umiejętnie dokonuje wyboru wersji, które będą kontynuowane.
Kiedy koncepcje graficzne są gotowe,
przedstawiamy Tobie wynik naszej pracy.
Możesz wybrać najbardziej odpowiedni dla Ciebie projekt, zaakceptować lub wprowadzić zmiany.
Pracujemy, aż będziesz w pełni zadowolony z efektów.
Następnie dodajemy wszelkie obowiązkowe teksty np. składy, kody itp. Na końcu weryfikujesz całość, a w razie potrzeby nanosimy korekty. Kiedy wszystko jest ok, to otrzymujesz pliki do druku.
Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Oferujemy darmową wycenę.
Dokładnie analizujemy wyznaczone przez Ciebie cele. Dobieramy odpowiedni styl i narzędzia.
Poniższe informacje będą nam pomocne do zrealizowania projektu:
▪️ rodzaj pakowanego produktu
▪️ kto jest grupą docelową
▪️ kto jest bezpośrednią konkurencją na rynku
▪️ typ opakowania
▪️ siatka lub wykrojnik opakowania
▪️ składy i wszelkie inne teksty do umieszczenia
Jeżeli masz wątpliwości do któregoś z punktów zawsze możemy je wyjaśnić.
Opakowanie spełnia kilka funkcji. Oczywista funkcja to ochrona towaru w transporcie i na sklepowej półce, zachowanie higieny, ułatwianie korzystania z zawartości itp. Drugie, nie mniej istotne zadanie, to skłonienie do zakupu i budowanie wartości marki.
Opakowanie jest pierwszą wizytówką produktu. To pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, szczególnie jeżeli produkt ma niewielkie wsparcie reklamowe. Oczywiście etykieta czy opakowanie samo w sobie jest rodzajem reklamy. Ich wyląd ma znaczący wpływ na sukces sprzedaży. Zaprojektowane zgodnie ze sztuką, lepiej będzie sprzedawać produkt.
Opakowania funkcjonują pojedynczo lub tworzą linię. W przypadku żywności linia to opakowania towarów tego samego rodzaju ale o innym smaku. Linia wymaga przemyślenia. Należy stworzyć pewien system graficzny. Decydujemy wtedy, co z grafiki jest niezmienne w całej linii. Stały w takich przypadkach najczęściej jest układ głównych elementów graficznych: logo, brand, nazwa itd. Różnice poszczególnych np. smaków możemy oznaczyć np. poprzez kolor tła, typografii, innym zdjęciem bądź ilustracją. Nie ma tu jednej, stałej reguły. Ważne aby linia była konsekwentna graficznie.
Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz
8:00 - 16:00
Landing Page Builder