opakujemy Twój produkt
raf studio / oferta / projektowanie opakowań i etykiet / opakowania i etykiety spożywcze
Jesteśmy studiem graficznym projektującym opakowania na produkty spożywcze. Mieścimy się w Bydgoszczy, a nasi klienci pochodzą z różnych zakątków Polski. W naszej pracy kładziemy nacisk na profesjonalizm, wysoką jakość i atrakcyjny design.
Zobacz nasze portfolio opakowań spożywczych.
Dysponujemy dużym doświadczeniem. Zaprojektowaliśmy opakowania i etykiety m.in. dla takich produktów jak:
▪️ nabiał ▪️ wędliny ▪️ produkty sypkie ▪️ przekąski ▪️ konserwy i przetwory ▪️ bakalie ▪️ pieczywo ▪️ napoje ▪️ i inne
Zachęcamy do kontaktu z nami. Porozmawiajmy w jakich dziedzinach możemy dla Ciebie działać.
Rozwijamy linię opakowań pod marką Ocelio. To artykuły spożywcze dla osób stawiających na zdrowy tryb życia, produkcji Savex Food.
Tym razem ciekawa alternatywa dla chipsów ziemniaczanych: chipsy z soczewicy, ciecierzycy oraz owsa z różnymi dodatkami.
Dla marki Verde Brands stworzyliśmy nową linię etykiet kremów orzechowych. W skład linii wchodzi 5 smaków i kilka gramatur.
To przekąska bez dodatku substancji konserwujących, sztucznych barwników i aromatów, dla osób dbających o zdrową dietę. Projekt podkreśla naturalny i zdrowy charakteru produktu.
Projekt grafiki na ser w plastrach, na średnią półkę. Miało być smakowicie, z akcentem naturalności. Dlatego u góry umieściliśmy widok z łąką. Zdjęcie na opakowaniu wykonane zostało w naszym studio.
Projekt opakowania na serek kanapkowy, na średnią półkę. Projekt podkreśla świeżość i apetyczność produktu. Brand "Mój rodzinny" jest również naszego autorstwa. Zdjęcia na wieczko wykonane zostały w naszym studio.
Pierwszy produkt w linii opakowań serków Prymus. Projekt na wyższą półkę. Zlecenie obejmowało kilka smaków i dwa rodzaje opakowań: tacki oraz kubeczki. Pomysł opiera się na pokazaniu produktu na różnych krajobrazowych tłach, adekwatnych do smaków.
Kolejne smaki zaprojektowane w tej linii. Tym razem serek ziołowy i serek z papryką. Ilustracje w tle są również naszego autorstwa.
To odsłona serków Prymus w wersji w kubeczku z platynką. Mniejszy format opakowania wymagał uproszczenia projektu. Nie mamy w tle już krajobrazu, a za to większą część frontu zajmuje brand.
Grafika na worki MuuuuLak, czyli produkt mleczno-tłuszczowy oraz DiaryLak do zabielania kawy i herbaty, przeznaczony na rynek afrykański.
Linia produktów pod zaprojektowanym przez nas brandem Verdino. Powyżej przedstawimy etykiety na puszki z warzywami. Kolejne produkty w tej szerokiej linii to różnego rodzaju sałatki w słoikach. Wszystkie zdjęcia warzyw wykonane zostały w naszym studio.
W ramach linii Verdino zaprojektowaliśmy kolejne produkty, warzywa marynowane, konserwowe, mieszanki, sałatki i inne.
Kontynuujemy linię dla firmy Savex. Tym razem do marki Ocelio dołączyły bezglutenowe mąki: do chleba jasnego i mieszanka uniwersalna (na zdjęciu), oraz mąka owsiana i do wypieku chleba razowego. Linia konsekwentnie opiera się na charakterystycznym podziale kolorów etykiety po skosie i stylizowanym rysunku.
Projekt na masło w zaprojektowanej przez nas linii "Markowy koszyk". Pozostałe opakowania obejmują sery i twarogi. Wszystkie łączy logo oraz motyw plecionki w kolorze zależnym od asortymentu.
Logo marki, jak również stylizowana ilustracja podkreślają naturalność i ekologiczność produktu.
Etykieta nawiązuje do ludowych wzorów kujawskich.
Kontynuujemy linię Britta. W jej ramach zaprojektowaliśmy kolejne opakowania na ryż jaśminowy czarny i jaśminowy czerwony. Zdjęcia na front opakowania również zostały wykonane przez nas.
W ramach linii Marinare doprojektowaliśmy etykiety na kolejne produkty i formaty opakowań. Do zlecenia wykonaliśmy również zdjęcia dania rybnego. Projekt obejmował cztery etykiety oraz opakowanie zbiorcze.
Serki homogenizowane pod zaprojektowanym przez nas brandem "Rodzinny". Linia obejmuje dwa smaki, naturalny i waniliowy, oraz dwa rodzaje opakowań. Wersja na wiaderko ma nieco bardziej rozbudowaną szatę graficzną.
▪️ Projekt nowego opakowania - uruchamiasz nowy biznes lub wprowadzasz nowy produkt i potrzebujesz opakowanie.
▪️ Lifting opakowania - masz od dawna funkcjonujące opakowanie, ale należy już je odświeżyć.
▪️ Rozbudowa linii opakowań - masz linię opakowań i chcesz dodawać do niej kolejne produkty.
▪️ Modyfikacja opakowania - potrzebujesz zmian w swoim opakowaniu, od najprostszych, tekstowych, po dopracowanie elementów grafiki lub zdjęć, lub chcesz przenieś grafikę na inny wykrojnik czy siatkę, zajmiemy się tym.
▪️ Wykrojnik - jeżeli nie masz wykrojnika, możemy go zaprojektować dla Ciebie.
Projektowanie graficzne nie jest procesem automatycznym. Zawsze mamy na uwadze specyfikę danego projektu. Butikowy charakter naszej firmy pozwala nam dobrze poznać każdego Klienta i jego portfolio. Przy długotrwałej współpracy jest to szczególnie ważne.
Projekty tworzone u nas przez specjalistów. Mamy kilkunastoletnie doświadczenie w projektowaniu i w przygotowaniu do druku.
Z naszych projektów będziesz miał realne korzyści i pewność że wszystko zostało dobrze zrobione.
Dotrzymujemy umów i terminów. Z nami możesz spokojnie oczekiwać na wynik naszej pracy. Projekty są zawsze na czas, a Ty możesz w tym czasie spokojnie zająć się swoją pracą.
Założony cel projektu jest dla nas najważniejszy. Jeżeli po drodze pojawiają się nieoczekiwane trudności rozwiązujemy je. Zawsze wywiązujemy się ze zlecenia.
Nie tylko pracujemy nad powierzonym nam zadaniem, ale i nie pozostajemy bierni, kiedy podczas pracy dostrzegamy, że coś jeszcze należałoby dopracować czy zmienić. Gramy przecież z Tobą do jednej bramki.
Jeżeli potrzebujesz projektu szybciej niż zakładałeś, lub nieoczekiwanie trzeba coś w nim zmienić, zawsze możemy znaleźć jakieś rozwiązanie. Jesteśmy świadomi, że biznes wymaga czasami nagłych decyzji.
Jedną z podstawowych funkcji opakowania spożywczego jest ochrona zawartości przed czynnikami zewnętrznymi, zanieczyszczeniem, a także wniknięciem powietrza lub wilgoci.
Dzięki opakowaniom możemy utrzymywać wiele produktów w stanie przydatności do spożycia przez długi czas. Szczególnie pomocne są tu opakowania hermetyczne i próżniowe. Dzięki nim możliwa jest sprzedaż produktu nie tylko w miejscu wytworzenia, ale nawet na drugim końcu świata. Zwiększa to niezwykle możliwości producentów.
Rolą opakowania, z marketingowego punktu widzenia, jest skłonienie do zakupu. Opakowanie jest pierwszą wizytówką produktu. To pierwsze wrażenie na sklepowej półce jest bardzo ważne. Opakowanie zaprojektowane zgodnie ze sztuką, będzie sprzedawać produkt.
W procesie projektowania trzeba połączyć cele marketingowe z adekwatnym designem. Należy zwrócić uwagę na charakter branży danego produktu, oczekiwania konsumentów, konkurencję na półce. Trzeba użyć wiedzy, doświadczenia, a także wyobraźni. Opakowanie musi być czytelne, z uporządkowaną hierarchią informacji, z odpowiednio dobranymi środkami graficznymi i atrakcyjne dla określonej grupy docelowej.
▪️ Grafika musi komunikować konsumentowi świeżość, naturalność, smakowitość. Powinna być adekwatna do rodzaju produktu. Opakowanie ma wyróżniać się na półce i angażować uwagę klienta. Można to osiągnąć różnymi środkami graficznymi np. zdecydowanym kolorem, ciekawym zestawieniem barw, wyrazistym zdjęciem, mocnym brandem. Ważne jest, aby stworzyć wizualnie punkty, które będą przyciągać wzrok i komunikować ważne informacje o produkcie.
▪️ Opakowania mogą działać indywidualnie lub w ramach linii produktów. Linia opakowań żywnościowych odnosi się do towarów tego samego rodzaju, ale o różnych smakach. Tworzenie linii wymaga przemyślenia systemu graficznego. Część elementów linii jest stała np. brand, typografia czy styl ilustracji. Różnice między smakami można podkreślić zmianą koloru tła, frontowego zdjęcia, czy elementów wizualizujących smak. Nie ma jednej stałej reguły, ale ważne jest, aby zachować spójność i konsekwencję graficzną linii.
▪️ Design musi być dostosowany do grupy docelowej. Konsumentów można dzielić używając kryterium społeczno-demograficznego np. płeć, wiek, miejsce zamieszkana lub ze względu na zachowanie i stylu życia. Czym lepiej sprecyzowana grupa docelowa, tym precyzyjniej można pod tą grupę dostosować grafikę i zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu sprzedażowego.
▪️ Ważny jest wybór istotnych informacji oraz ich właściwa hierarchia na opakowaniu. Kluczowe dane powinny być widoczne przy pierwszym spojrzeniu, podczas gdy dodatkowe informacje, takie jak składniki czy sposób przygotowanie, mogą być dostępne po odwróceniu opakowania.
Znana marka postawi raczej na wyeksponowanie swojej nazwy, podczas gdy nowi lub mniej znani producenci powinny koncentrować się na prezentowaniu cech i zalet towaru. W ilości informacji należy zachować umiar, aby konsument mógł je przyswoić.
Na początku pracy zbieramy wszelkie informacje o Twoim produkcie lub o marce, a także o Twojej konkurencji.
Najczęściej pracujemy na bazie brifu lub wspólnie z Tobą ustalimy główne złożenia projektu i cele jakie ma osiągnąć.
Przed rozpoczęciem projektowania ustalamy technikę druku. Każda z nich niesie różne możliwości, ale też pewne ograniczenia, których świadomość trzeba mieć na początku. Również w tym zakresie służymy doradztwem.
Zaczynamy projektowanie. Polega ono na dobraniu odpowiednich środków graficznych dla osiągnięcia zamierzonego celu. Odpowiedni styl, adekwatna kolorystyka, krój pisma, ilustracja. Możesz tu na nas liczyć. Na tym etapie powstaje najczęściej kilka koncepcji. Projektant umiejętnie dokonuje wyboru wersji, które będą kontynuowane.
Kiedy koncepcje graficzne są gotowe,
przedstawiamy Tobie wynik naszej pracy.
Możesz wybrać najbardziej odpowiedni dla Ciebie projekt, zaakceptować lub wprowadzić zmiany.
Pracujemy, aż będziesz w pełni zadowolony z efektów.
Następnie dodajemy wszelkie obowiązkowe teksty np. składy, kody itp. Na końcu weryfikujesz całość, a w razie potrzeby nanosimy korekty. Kiedy wszystko jest ok, to otrzymujesz pliki do druku.
Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Oferujemy darmową wycenę.
Dokładnie analizujemy wyznaczone przez Ciebie cele. Dobieramy odpowiedni styl i narzędzia.
Poniższe informacje będą nam pomocne do zrealizowania projektu:
▪️ rodzaj pakowanego produktu
▪️ kto jest grupą docelową
▪️ kto jest bezpośrednią konkurencją na rynku
▪️ typ opakowania
▪️ siatka lub wykrojnik opakowania
▪️ składy i wszelkie inne teksty do umieszczenia
Jeżeli masz wątpliwości do któregoś z punktów zawsze możemy je wyjaśnić.
Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz
8:00 - 16:00
AI Website Maker