kreujemy, odświeżamy, ulepszamy marki
raf studio / oferta / projektowanie logo i identyfikacji wizualnej
Logo to znak graficzny określający daną firmę, produkt, markę lub instytucję. Logo pojawia się w wielu miejscach i nośnikach. Ma przekazywać wrażenie wiarygodności i wartości marki, pozytywnie budować jej wizerunek, zaufanie i rozpoznawalność na tle konkurencji. Najczęściej jest połączeniem symbolu graficznego i tekstu, w kolorach i formie zgodnej z identyfikacją wizualną danego podmiotu.
Logo jest jednym z elementów budowania marki czyli brandu, ale branding jest pojęciem znacznie szerszym. To całe wyobrażenie jaki mają klienci o danym produkcie czy firmie. Poza sferą wizualną marka to przede wszystkim emocje i wrażenia z nią związane.
Powody do zmiany znaku firmowego mogą być różne. Kiedy zmienia się kierunek, w którym podąża marka, lub kiedy musimy już "odmłodzić", zmianom muszą ulec niektóre jej elementy.
Lifting jest odświeżeniem znaku firmowego, ale bez wielkich zmian. Może być to np. jego unowocześnienie. Subtelnym zmianom może ulec np. kolorystyka czy krój pisma. Wszystko jednak z zachowaniem ogólnej formy. Rozpoznawalność marki ma pozostać na tym samym poziomie. Czasami lifting przeprowadza się stopniowo, nie w jednym kroku, aby konsumenci zdążyli się przyzwyczaić do zmian.
Rebranding jest procesem bardziej skomplikowanym. To radykalna i kompleksowa transformacja wizerunku. Może być to co całkowita zmiana nie tylko logo ale i innych elementów identyfikacji wizualnej. Przyczyną tego zabiegu jest np.:
▪️ konieczność dostosowania się do zmieniających się trendów na rynku
▪️ zmiana strategii firmy lub docelowej grupy odbiorców
▪️ wejście na nowy rynek
▪️ wprowadzenie nowych produktów.
Pierwszym krokiem w projektowaniu logo jest zebranie informacji o Twojej marce, jej wartościach, tożsamości i celach biznesowych. Jest to istotne, gdyż logo jest elementem brandingu.
Czyli pomysł na logo. Na tym etapie projektowania logo powstają pierwsze szkice i koncepcje, czasem po prostu rysowane odręcznie. Następnie projektant umiejętnie dokonuje wyboru wersji, które będą kontynuowane.
W kolejnym etapie przedstawiamy wynik naszej pracy. Możesz wybrać najbardziej odpowiadającą Tobie wersję, proponować zmiany lub zaakceptować projekt w całości. Pracujemy, aż będziesz w pełni zadowolony z projektu.
Po akceptacji projektu dostarczamy ostateczne logo, ze wszystkimi jego odmianami (np. wersję ciemną i jasną, z dodanym hasłem reklamowym itp.). Otrzymujesz wszystkie potrzebnymi formaty plików do korzystania w druku i w internecie.
Logo firmy InFarmacja
Logo marki InFavit baby
Logo produktów sanitarnych Loco
Logo firmy Screen-led
Logo sklepu i serwisu rowerowego
Logo firmy o profilu militarnym
Logo dla linii serów Stara Mleczarnia
Logo rzemieślniczej pracowni mebli z drewna
Logo marki suplementów Vita Bites
Logo firmy Nutrico Polska
Logo baru kanapkowego
Logo marki cukierków Crazoole
Logo marki słodyczy
Logo marki wody mineralnej
Logo marki słodyczy
Logo producenta przetworów
Logo marki suplementów ProBiotic
Logo marki grubych pasteli olejnych
Logo firmy budowlanej
Znaki graficzne na opakowania spożywcze dla firmy Unitop
Pomysł, kreacja i design
Pod względem graficznym, doboru kroju pisma, kolorystyki, znak musi odzwierciedlać charakter firmy lub marki. Tu liczy się podejście kreatywne połączone z wiedzą marketingową.
Logo powinno być znakiem, rodzajem pieczątki. Powinno być proste, czytelne. Dzięki temu jest szybciej identyfikowane w gąszczu innych znaków. Odświeżane współcześnie znaki są najczęściej upraszczane, aby właśnie zadbać o czytelność. Pozbawiony drobnych elementów znak będzie też łatwiejszy do zastosowania w małym rozmiarze.
Wymagania techniczne
Technicznie logo musi być od razu projektowane z myślą o jego użyciu na różnych nośnikach drukowanych oraz w formie elektronicznej. Będzie ono zapewne funkcjonować dłuższy czas i różne zastosowania mogą się zdarzyć.
Logo musi dać się reprodukować różnymi technikami druku: offsetowym, wielkoformatowym, cyfrowym itd. Musi dobrze wyglądać zarówno na reklamie outdoorowej, opakowaniu, jak i być czytelne na mniejszych formach (na ekranie smartfona czy na wizytówce).
Projektując logo dobieramy odpowiednie kolory. Kolor na projekcie musi odpowiadać temu, co zostanie później wydrukowane. Zgodnie ze sztuką do druku używamy kolorów CMYK i kolorów Pantone. Do opracowania wersji logo do internetu stosuje się paletę RGB (więcej o tym piszemy tutaj, na naszym blogu).
Gotowe logo zapisujemy w formatach i rozdzielczościach odpowiednich dla druku i www.
Pomożemy spełnić te wszystkie wymagania.
Logo potocznie bywa nazywane logotypem. Jednak to nie do końca to samo.
▪️ LOGO - forma graficzna, znak, może składać się z samych graficznych elementów, samego tekstu lub kombinacji obu.
▪️ LOGOTYP - jeden ze składników logo, w którym nazwa firmy, marki lub organizacji jest przedstawiona za pomocą określonego kroju liter. Może stanowić odrębny znak kiedy logo składa się tylko z napisu.
Podstawowa budowa logo:
▪️ sygnet – znak, element graficzny logo
▪️ logotyp – tekstowa część logo, czyli nazwa firmy bądź marki
▪️ tagline – krótkie hasło charakteryzujące firmę lub markę
Elementy te mogą występować razem lubo osobno, w różnych układach, w zależności od tego gdzie są stosowane. Zasady ich użycia określa księga znaku.
Logo to tylko jeden z jej elementów. Identyfikacja wizualna firmy (ang. Visual Identity) to zestaw graficznych elementów i wytycznych, które mają stworzyć adekwatny do branży wizerunek marki, wyróżnić ją i jednoznaczne identyfikować.
Oto główne elementy składające się na identyfikację wizualną firmy:
▪️ logo i nazwa firmy, firmowe hasło
▪️ kolory firmowe, kroje i style typograficzne
▪️ styl zdjęć i ilustracji
▪️ układ kompozycji na materiałach reklamowych takich jak: ulotki, plakaty, broszury itp.
▪️ szablony dokumentów: wizytówki, nagłówki listów czy prezentacje
▪️ grafika interfejsu użytkownika na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej
▪️ grafika opakowań produktów
▪️ ubiór i identyfikatory pracowników, design biura i jego otoczenia
▪️ stoiska na targi, szyldy, flota samochodów
Opis zasad projektowych dla danej firmy umieszcza się w tzw. księdze identyfikacji wizualnej. Dzięki niej można zachować spójność wizualną we wszystkich materiałach reklamowych, w różnych sytuacjach i na różnych nośnikach.
Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz
8:00 - 16:00
HTML Editor