i inne materiały reklamowe
raf_studio / oferta / projektowanie katalogów
Katalog jest jednym z elementów budowania wizerunku firmy i skutecznego marketingu. Jest wizytówką firmy lub marki, ma wzbudzić zainteresowanie i zaufanie odbiorców. Warto więc poświęcić czas i uwagę, aby został zaprojektowany zgodnie z zasadami dobrej praktyki i w sposób, który będzie reprezentował firmę w najlepszym świetle. Zleć nam projekt, a otrzymasz profesjonalny katalog.
Będzie pomocnym narzędziem reklamowym dla marki lub firmy. Podkreśli wartość i wyjątkowość marki, jej charakter, filozofię oraz historię. W warstwie projektowej może być bardziej kreatywny i swobodny niż katalog produktowy. Może opierać się na większej ilości zdjęć i grafik kosztem na przykład danych logistycznych produktów.
Podstawowym zadaniem katalogu produktowego jest przedstawienie oraz promocja produktów bądź usług. Zawiera opis, dane, charakterystykę oraz wizualną prezentację oferowanych produktów. Projekt graficzny kładzie nacisk na przejrzystość oraz praktyczność i łatwość dostępu do konkretnej informacji.
To często zamienne stosowane nazwy na katalog. W potocznym rozumieniu może być to forma z mniejszą ilością stron. Jednak zasady projektowe i technologia druku pozostają takie same jak w katalogu.
Agros to producent sezamków oraz chałwy. Obszerny katalog przedstawia firmę oraz jej produkty. Asortyment, wraz z opisem podzielony jest na działy. Przekładki mają bardziej wizerunkowy charakter.
Katalog dla farmaceutów i lekarzy, zaprojektowany w sposób "czysty", bez zbędnych elementów. Zawiera prezentację firmy oraz opis produktów np. linii InFavit.
Projekt katalogu z ofertą upominkową, przedstawia całą ofertę linii Lancelot - piór i długopisów premium. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane w naszym studio.
Projekt katalogu o podobnej zawartości jak poprzedni, ale w wersji jasnej. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane w naszym studio.
Projekt folderu z produktami detalicznymi. Wszystkie ilustracje i wizualizacje produktów zostały wykonane w naszym studio.
Projekt folderu produktowego z ofertą HoReCa z naszymi wizualizacjami opakowań.
Projekt katalogu z ofertą detaliczną. Prezentuje produkty typu ryż, płatki, różne rodzaje kasz i strączków pod znanymi markami Halina, Sotto, Britta i Sugoi. Naturalny charakter produktów podkreślają drewniane tło i motywy roślinne, które przewijają się w różnych materiałach reklamowych firmy.
Kolejne katalogi oparte na wcześniej już wypracowanym layoucie. Z lewej folder z produktami bezglutenowymi Ocelio. Po prawej prezentacja firmy Savex przeznczona dla zagranicznych kontrahentów.
Nasz zwycięski projekt konkursowy na katalog produktowy. Projekt został zaadaptowany na potrzeby wielu oddziałów Pentela na świecie.
Katalog z prezentacją różnych, kreatywnych form wykorzystania pasteli do tkanin i innych materiałów plastycznych serii Pentel Arts.s
Katalog produktowy z podstawowymi danymi logistycznymi. Poza projektem wykonaliśmy wszystkie zdjęcia opakowań i luzów.
Aby katalog czy folder spełniał swoje zadnie musi być spełnione kilka kryteriów przy jego projektowaniu. Oto kilka z nich:
Katalog czy folder musi spełniać cel w jakim został stworzony
Może być promocją marki lub portfolio firmy, lub też narzędziem dla handlowców kontaktujących się z sieciami sklepów czy też ofertą dla konkretnego kontrahenta, lub też katalogiem na targi branżowe. W każdym z tych przypadków podejście do projektu jest nieco inne.
Grupa docelowa, czyli kto będzie korzystał z katalogu
Katalog powinien być precyzyjnie dopasowany do potrzeb i preferencji osób, które stanowią grupę docelową. Aby spełnił swoje zadanie musi być atrakcyjny i angażujący dla tej konkretnej grupy. Inaczej będziemy projektować dla detalicznego klienta, inaczej dla naszych kontrahentów. Treści zawarte w katalogu powinny być wartościowe i zrozumiałe dla odbiorców.
Struktura i organizacja katalogu
Katalog czy folder zawiera sporo danych. Aby był łatwy do przeglądania i zrozumienia treść musi być logicznie i przejrzyście rozplanowana. Układ ma ułatwiać użytkownikom szybkie odnalezienie szukanych informacji.
W ramach projektu, na początku pracy, tworzymy tzw. makietę katalogu. Mamy wtedy wyraźny obraz tego jak będzie rozlokowana treści i grafika. Konsultujemy ją następnie z naszym zleceniodawcą. Dopiero na podstawie tego planu powstają poszczególne strony.
Projekt graficzny
W końcu przechodzimy do projektu graficznego. Katalog to złożona forma dlatego wymaga wielu kroków przygotowawczych zanim zajmiemy się typowym projektowaniem. Grafika odgrywa ważną rolę w podkreśleniu atrakcyjności katalogu. Zdjęcia i ilustracje muszą być wysokiej jakości. Grafika powinna współgrać z treścią, wzmacniać ważne komunikaty i być zgodna z identyfikacją wizualną firmy lub marki, której jest poświęcony.
Druk katalogu
Ostatnim etapem będzie decyzja o techniczny aspektach druku (oczywiście mamy możliwość zapisania katalogu do sieci i umieszczenia na www, wtedy pomijamy ten punkt).
▪️ Na jakim papierze drukować. Rodzajów papierów jest wiele. Różnią się swoją gramaturą (czyli sztywnością). Im większa gramatura, tym większa sztywność papieru. Najczęściej okładka będzie drukowana na papierze grubszym niż wnętrze. Papiery dzielimy również ze wzglądu na rodzaj powierzchni (matowy, błyszczący, satynowy i inne).
▪️ Czy zastosować różne uszlachetnienia druku, dzięki którym katalog stanie się wizualnie atrakcyjniejszy. Można np. użyć na okładce folii błyszczących, matowych, strukturalnych i innych. Jej zastosowanie zwiększa głębię koloru, powierzchnia jest przyjemniejsza w dotyku. Dodatkowo zalaminowana okładka staje się trwalsza. Inną techniką uszlachetniającą jest selektywny lakier UV. Można go umieścić na wybranych częściach okładki. Na przykład, pokryć nim pewien detal lub obiekt na zdjęciu, aby w ten sposób wyróżnić go z tła. Taki błyszczący lakier, szczególnie korzystnie wygląda na matowej folii.
Uszlachetnienia, wysoka jakość papieru i druku wpłynie na odbiór katalogu jako bardziej profesjonalnego i ekskluzywnego.
Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie. Dokładnie analizujemy wyznaczone przez Ciebie cele. Oferujemy darmową wycenę. Dobieramy odpowiedni styl i narzędzia
Poniższe informacje będą nam pomocne do zrealizowania projektu:
▪️ cel - czy katalog ma pokazywać firmę, promować markę, podkreślać jej tożsamość, czy może być ukierunkowany bardziej na "suche" dane produktowe. Decyzja o tym, czy katalog ma mieć charakter bardziej wizerunkowy czy produktowy musi zapaść na samym początku. Od tego zależeć będzie styl projektu i rozmieszczenie danych.
▪️ format - czyli proporcje strony. W druku najpopularniejszy jest format pionowy A4, ale katalogi mogą być również poziome i mniejsze, na przykład formatu A5, a także rzadziej formatu niestandardowego co może być droższym rozwiązaniem.
▪️ informacje, dane i zdjęcia - wszelkie teksty o firmie i produktach, dane logistyczne a także zdjęcia produktów, firmy, itp. najlepiej przekazać w formie elektronicznej. Jeśli nie posiadasz zdjęć produktów, możemy je wykonać u nas. Dostarczony materiał podzielimy na strony i ustalimy ich rozlokowanie na wstępnej makiecie.
▪️ rodzaj technologii - czy katalog będzie drukowany czy tylko w formie elektronicznej. Przy druku pozostaje nam jeszcze decyzja co do rodzaju papieru, uszlachetnień druku oraz nakład.
Na każdym z tych etapów służymy naszą wiedzą i doświadczeniem.
Raf Studio
ul. Kleniowa 15
85-436 Bydgoszcz
8:00 - 16:00
AI Website Builder